Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích
Balatková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích" hodnotí situaci bulvárních deníků v porovnání se seriózními deníky na trhu v České republice a v Polsku, jakožto v zemích bývalého východního bloku. Diplomová práce primárně zkoumá historické a společenské předpoklady pro vznik bulvárního tisku obecně v zemích středovýchodní Evropy a Polsko a Českou republiku si pak vybírá za dva příklady vhodné k podrobnějšímu studiu problematiky. Diplomová práce si nejprve stanovuje teoretické předpoklady a definice, aby je pak následně v analytické části ověřila na konkrétních veřejně dostupných datech. První část vždy za každou zemi popisuje situaci ze společenského a historického hlediska, hledá souvislosti s historickým vývojem té dané země a zároveň návaznosti na vývoj po roce 1990, po pádu komunistického režimu v obou zemích. Druhá část je vždy analytická. Shrnuje dostupná data za obě země. Zaměřuje se především na data nákladu a tisku, a to i za jednotlivé regiony. Do této analytické části je také zahrnuta grafická a krátká obsahová analýzu nejvýznamnějších bulvárních deníků v té dané zemi. Diplomová práce tak nabízí ucelený komplex informací, vycházející jak z historického a společenského zázemí obou zemí, tak z analýzy aktuálních dat.
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.
Specifikace procesu konstrukce mediálních celebrit v bulvárním tisku
Budai, David ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato práce se zabývá procesem umělého vytváření celebrit v českém mediálním kontextu. Ukazuje, že je možné veřejně proslavit osobu, která byla dříve neznámá, a udělat z ní celebritu, o níž mají média zájem. První dvě kapitoly definují celebritu jako instituci, její funkce ve společnosti a také její vznik. Třetí kapitola se zabývá českým trhem bulvárních médií a jeho proměnami v uplynulých letech. Zároveň hledá důvody, proč roste potřeba vzniku nových celebrit. Čtvrtá kapitola komplexně analyzuje důvody a okolnosti, za kterých vznikají nové umělé celebrity. Podrobně také popisuje proces konstrukce těchto celebrit i rutiny, které česká média využívají při informování. Pátá kapitola se konkrétně věnuje případu Ornelly Štikové, která dříve nebyly veřejně známá. Následně se stala celebritou, o které informovala hlavní česká bulvární média. Tento mediální zájem trval s určitými výkyvy dva roky, což je velmi nadstandardní doba. Součástí této práce je série rozhovorů s mediálním experty, významnými pracovníky bulvárních médiích a osobami se znalostmi českého showbyznysu, které autor uskutečnil. Záměrem bylo získat znalosti fungování médií i to, jakým způsobem probíhá jejich komunikace přímo s celebritami. Tyto rozhovory doplňují práci o unikátní informace přímo z mediální praxe. Abstract This thesis deals...
Zobrazování celebrit ve společenských časopisech ve dvou časových obdobích (1930-1938,2000-2008) a jejich komparace
Žbirková, Nikola ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Předmětem této diplomové práce je porovnání způsobu psaní o celebritách ve dvou časových obdobích, a to 1930-1938 a 2000-2008. Práce vychází ze dvou prvorepublikových společenských časopisů Eva a List paní a dívek a ze dvou časopisů z přelomu století - Cosmopolitan a Rytmus života. První část diplomové práce představuje především téma společenských časopisů a celebrit, dotýká se také bulváru a masových médií. Zabývá se rovněž charakteristikami vybraných společenských časopisů. Zároveň jsou v teoretické části uvedeny základní poznatky z historie obou zkoumaných časových období, které umožňují lépe pochopit kontext dané doby. Druhá část diplomové práce je zaměřena na vlastní empirický výzkum, který se skládá z explorativní a deskriptivní fáze výzkumu. Jde tedy o stěžejní část diplomové práce, která přináší nové poznatky. Explorativní fáze představuje výzkumný vzorek a prezentuje záznamy článků. Předmětem deskriptivní fáze jsou analýzy vztahů mezi povoláními celebrit a tématy, emocemi a sentimentem v relevantních článcích. Součástí této části jsou položené výzkumné otázky a následně jejich zodpovězení.
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.
Medializace nových náboženských hnutí v České republice na příkladu Imanuelitů
Vachničenko, Jevhenija ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Cílem mé práce je charakterizovat hnutí Imanuelitů na základě reflexe hnutí v českých celostátních denících. V teoretické části se věnuji pojmům nová náboženská hnutí a sekty. Dále hnutí Grálu, na které hnutí Imanuelitů navazuje, jeho historii a vývoji v dějinách. V následující kapitole popisuji historii Imanuelitů, při čemž se zaměřuji za zakladatele hnutí Jana Dvorského a vývoj hnutí v 90. letech. V části analytické se zabývám samotným srovnáním médií seriózních a bulvárních a jejich zachycení hnutí v rozmezí od roku 1993 do roku 2017.
Mediální pokrytí smrti Ivety Bartošové na vybraných internetových serverech
Havlická, Kateřina ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce Mediální pokrytí smrti Ivety Bartošové na vybraných internetových serverech je popsat způsob, jakým vybraná online média informovala o sebevraždě známé české zpěvačky Ivety Bartošové a událostech následujících dní. Sledované období této práce vymezují dvě události - tou počáteční je zmíněná sebevražda, kterou Iveta Bartošová spáchala 29. dubna 2014 v Praze-Uhříněvsi, kde skočila pod vlak. Druhou hranicí sledovaného období je zpěvaččin pohřeb, ke kterému došlo 12. května 2014 v Praze-Strašnicích. Práce porovnává tzv. seriozní média, která zastupují servery Aktuálně.cz, Novinky.cz, Lidovky.cz a iDNES.cz, s bulvárními médii. Ta jsou zastoupena servery Super.cz, Extra.cz a Blesk.cz. Nesrovnává však jen tyto dva druhy médií mezi sebou, ale dívá se i na rozdíly mezi jednotlivými členy těchto dvou skupin. Práce sleduje intenzitu, s jakou hodnocená média vydávala své články, analyzuje jejich obsah, zmiňuje užité jazykové prostředky a upozorňuje na gramatické či pravopisné chyby, kterých se redaktoři těchto serverů při psaní dopustili. U tzv. seriozních médií práce rovněž hodnotí, do jaké míry podlehla bulvarizaci svého zpravodajství, tedy do jaké míry se přiklonila k praktikám médií bulvárních. Tato bakalářská práce se však zabývá pouze textovou složkou článků vydaných ve sledovaném období,...
Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích
Balatková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích" hodnotí situaci bulvárních deníků v porovnání se seriózními deníky na trhu v České republice a v Polsku, jakožto v zemích bývalého východního bloku. Diplomová práce primárně zkoumá historické a společenské předpoklady pro vznik bulvárního tisku obecně v zemích středovýchodní Evropy a Polsko a Českou republiku si pak vybírá za dva příklady vhodné k podrobnějšímu studiu problematiky. Diplomová práce si nejprve stanovuje teoretické předpoklady a definice, aby je pak následně v analytické části ověřila na konkrétních veřejně dostupných datech. První část vždy za každou zemi popisuje situaci ze společenského a historického hlediska, hledá souvislosti s historickým vývojem té dané země a zároveň návaznosti na vývoj po roce 1990, po pádu komunistického režimu v obou zemích. Druhá část je vždy analytická. Shrnuje dostupná data za obě země. Zaměřuje se především na data nákladu a tisku, a to i za jednotlivé regiony. Do této analytické části je také zahrnuta grafická a krátká obsahová analýzu nejvýznamnějších bulvárních deníků v té dané zemi. Diplomová práce tak nabízí ucelený komplex informací, vycházející jak z historického a společenského zázemí obou zemí, tak z analýzy aktuálních dat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.